Czy telemarketing jest opłacalny?

Mało kto lubi telemarketerów. Dzwonią w najmniej odpowiednich momentach, by oferować rzeczy zupełnie niepotrzebne w sposób niebywale irytujący. I pewnie kłamią. Skoro większość ludzi nie przepada za taką formą oferty, odpowiedź na pytanie, czy telemarketing jest opłacalny, powinna być oczywista. A jednak może się on opłacać, jednak należy odpowiednio doń podejść.

Masz tylko pięć sekund

Tyle trwa wywarcie na kimś pierwszego wrażenia. Jeśli potencjalny klient odniesie wrażenie, że oferta jest czytana z kartki kolejnej osobie z rzędu, oferta niemal na pewno go nie zainteresuje. Oferta powinna w jakiś sposób budzić zainteresowanie i pod żadnym pozorem nie może być sztampowym tekstem wykutym przez telemarketera na pamięć.

Baza klientów

Częstą praktyką jest dzwonienie pod losowe numery. Zazwyczaj kończy się to odrzuceniem ¾ telefonów, a reszta zrywana jest po krótkiej chwili. Cały błąd tkwi właśnie w dzwonieniu do losowych osób. W taki sposób nigdy się to nie opłaci. Należy posiadać odpowiednio dobraną bazę potencjalnych klientów. W ten sposób nasza oferta będzie odpowiedzią na ich potrzeby. A wtedy z konieczności spotka się z zainteresowaniem.

Niewielka konkurencja

Telemarketing jest stosowany przez niewiele firm. Stanowi do znakomitą okazję dla każdego, kto umie wykorzystać tę metodę w odpowiedni sposób. Niska konkurencja zmniejsza ryzyko wybrania przez klienta produktów czy usług konkurencji. Umiejętne zagospodarowanie tej luki rynkowej może stać się skokiem naprzód dla każdej firmy.

Rola branży

Najwięcej dóbr za pośrednictwem rozmów telefonicznych sprzedają branże finansowa oraz telekomunikacyjna. Oczywiście, nie oznacza to, że pozostałe branże nie posiadają jakichkolwiek szans. Warto jednak przyjrzeć się rozwiązaniom stosowanym przez firmy tych sektorów. Mianowicie, zazwyczaj dzwonią one do klientów, których umowy za chwilę dobiegną końca. Ponadto stosują one odpowiednio dobrane bazy potencjalnych klientów, dzięki czemu ich wskaźniki sprzedaży są znacznie wyższe, niż w innych sektorach.