Popularne działania marketingowe, które powinieneś znać

Odpowiednio prowadzony marketing to jeden z filarów dobrze prosperującej firmy. Bez niego nawet z najbardziej innowacyjnym i odpowiadającym na potrzeby klienta produktem twoje starania w zakresie rozwoju firmy spełzną na niczym. Poznaj więc trzy popularne działania marketingowe i pomóż osiągnąć sukces swojemu przedsiębiorstwu.

W dobie internetu sieć staje się jednym z najskuteczniejszych narzędzi służących reklamie. Większość z podejmowanych zagadnień marketingowych oparta jest obecnie na pozycjonowaniu stron, czyli tzw. SEO.

Działania z zakresu tej techniki mają pomóc twojej witrynie znaleźć się jak najwyżej w wynikach wyszukiwarki Google. Jeśli strona po wpisaniu konkretnego hasła klasować będzie się na szczycie listy, drastycznie wręcz wzrośnie szansa na większą ilość kliknięć i odwiedzin strony, a co za tym idzie większą ilość potencjalnych klientów.

Kto z nas wybiera linki zlokalizowane niżej niż 4 miejsce we wszechwiedzącym Google? Odpowiedź jest prosta- nikt. Dlatego właśnie pozycjonowanie stron jest tak ważne, dla osiągnięcia założonych przez ciebie rezultatów biznesowych.

Z działaniami z zakresu SEO powiązane są także techniki wykorzystujące w reklamie m.in. Social media. Najczęściej opierają się one na zasadach content marketingu, czyli tworzenia treści wartościowych, które stanowić mają wabik na potencjalnego klienta.

Przykładami są posty, czy artykuły branżowe, raporty, wyniki badań rynkowych, case studies, success stories, filmy i aplikacje zamieszczane na profilach na portalach społecznościowych lub blogach firmowych.

Popularne działania marketingowe opierają się również na organizacji eventów, podczas których promuje się dany produkt, czy usługę na specjalnie w tym celu zorganizowanym wydarzeniu.

Event Marketing może mieć postać obecności i przygotowania wykładu na jakąś konferencję, czy seminarium, prezentacji usługi na stanowisku zlokalizowanym na targach, czy organizacji własnych przedsięwzięć takich jak koncerty, festiwale, pikniki, pokazy mody.

Działania z zakresu marketingu związanego z organizacją wydarzeń mogą także przybrać postać wyjazdów, kursów, czy spotkań z konsultantami, lub sponsoringu wydarzeń organizowanych przez inne podmioty.