Czego nauczymy się na kursie sprzedaży?

Kursy sprzedażowe są coraz popularniejszym sposobem rozwijania kompetencji, które mają ogromne znaczenie nie tylko w bezpośrednim handlu. Na kompleksowych szkoleniach wzmacniane są różne umiejętności, które mogą mieć znacznie także na pokrewnych stanowiskach. Przedstawiamy główną tematykę kursów sprzedażowych!

Pozyskiwanie klienta

Szkolenia sprzedażowe online często rozpoczynają się metodami pozyskiwania klienta. Omawiane są sposoby bezpośrednie, internetowe oraz telefoniczne, często graniczące z tematyką reklamy i marketingu. Nie każdy sprzedawca jednak jest odpowiedzialny za pozyskiwanie klienta, jednak część ta uczy również w jaki sposób utrzymywać z nim długotrwałe relacje.

Badanie potrzeb klientów

Analiza potrzeb klienta to bez wątpienia jeden z najważniejszych etapów sprzedaży. Podczas tej części kursu słuchacze dowiadują się, w jaki sposób zadawać pytania, by maksymalnie zwiększyć ilość informacji na temat potrzeb i wymagań klientów.

Sztuka prezentacji

Prezentowanie oferty to kolejny etap procesu sprzedaży. Handlowiec musi dostosować nie tylko samą ofertę do potrzeb klienta, ale w odpowiedni, przekonywujący sposób ją zaprezentować. Ten etap szkolenia często związany jest także ze sztuką przemówień oraz mową werbalną i niewerbalną.

Negocjacje handlowe

Na tym etapie słuchacze uczą się technik negocjacyjnych, które mają na celu uzyskanie optymalnego kompromisu podczas rozmowy z klientem. Umożliwia to nie tylko sprzedaż produktu, ale również uzyskanie satysfakcji klienta, co przekłada się na zachowanie długotrwałych relacji.

Finalizacja sprzedaży

Końcowy etap procesu sprzedaży to nie tylko samo zawarcie transakcji, ale również obsługa posprzedażowa. Słuchacze zdobywają wiedzę na temat samej istoty zachowania odpowiednich relacji z klientem, uczą się w jaki sposób odpowiadać na skargi i zażalenia oraz zgłębiają teoretyczną wiedzę na temat finalizacji całego procesu.

Jeśli chodzi o szkolenia sprzedażowe, Wrocław oferuje także bardziej specjalistyczne kursy, które zawierają szczegółową wiedzę m. in. z zakresu obsługi “trudnego” klienta lub dotyczące formalnych i prawnych aspektów zawierania umów handlowych. W pracy handlowca znaczenie mają także inne szkolenia – Wrocław umożliwia udział w kursach dotyczących motywacji, sztuki perswazji czy zarządzania, które są niezwykle istotne w procesie rozwijania umiejętności miękkich.